Translate

dinsdag 16 oktober 2012

Hiërogliefen, jonge!

Beste lieve mensen, die ik niet ken. Gisteren, was ik hard aan het werk en dat nog wel in mijn vakantie. Ik was aan het studeren voor mijn tentamen Spelling, en hoe kan een mens nu het best leren spellen? Juist, oefenen!

Ik begon enthousiast te schrijven, en iedere keer verbaasde ik me weer hoe veel belachelijke onbenullige woorden ze je laten schrijven, die je lekker toch nooit gebruikt. Test je bijvoorbeeld met een woord als: hiërogliefen of iemand goed kan spellen als hij dat correct schrijft? Naar mijn mening niet, ik breek mijn hoofd over dit woord. Waarom in godsnaam ë? Vraag alsjeblieft, alsjeblieft woorden die ook ergens op 'slaan'. Met hiërogliefen kun je ook slaan, in een idyllisch stadje, met monniken die sleeën door het pittoreske Alpen gebergte. Oké, zulke zinnen zijn dus vrijwel standaard in een tentamen, dit is een voorbeeld, zelfbedacht uit het scala 'belachelijke woordenkennis.'

Maar er komen natuurlijk ook betere tijden, en woorden die ik wel in een keer goed schrijf. Namelijk, bowlen! Yes, vanavond naar de bowlingbaan de rest eens even laten zien wat ik allemaal met een bal kan. Misschien was dat niet de juiste woordkeuze.

Trouwens, nog even een afbeelding van een hiëroglief, misschien dat dit plaatje je helpt bij het onthouden van de trema e.

Fijne vakantie nog, hiërogliefen for life.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten