Translate

vrijdag 12 oktober 2012

Ik ben 20.

Mijn eerste dag van de vakantie, begint goed. Ja echt fantastisch -.-
Eerst ga ik meehelpen boodschappen doen, 's middags besluit ik eventjes naar de boekenmarkt te gaan. Even kijken of er nog 'leuke' boeken zijn die ik verplicht moet lezen voor school. Kopen is altijd wat makkelijker dan lenen, aangezien mijn bibliotheek een flut collectie boeken bezit.

In ieder geval, ik ben rustig titels aan het lezen van boeken als opeens een jongetje me aanspreekt. 'Hoi, zoek je een boek?' Ik bekijk dat jongetje, ik schat dat hij een jaar of 15, 16 was. Ik zeg tegen hem: 'Ja, iets van Harry Mulisch of Jan wolkers. Hij kijkt me aan en zegt: 'Nee sorry, die ken ik net niet..'. Ik knik naar hem en loop door. Hij wandelt achter me aan, en vraagt: 'Zeg hoe oud ben jij eigenlijk?' Ik draai me om en zeg lichtelijk geïrriteerd, '20'. Hij staart naar me, zijn ogen worden groter en zegt dan koelbloedig: 'O, dat zou je niet zeggen hoor'. Voordat ik iets terug kon zeggen, liep hij snel weg.

Wat erg, schatte hij me in als een zestienjarige? Hij heeft in ieder geval toch lichtelijk een indruk op me gemaakt, want waarom schrijf ik dit anders op? Hmm.. Komkommertijd? Nee, dat is al geweest.. Ach mocht je dit lezen, jongetje van de boekenmarkt, het zal nooit, ik herhaal nooit, wat worden tussen ons.

Maar goed, vanavond heb ik een vergadering van mijn werk en de dag erna mag ik gaan werken. 'Hoera' ach, de komende 6 dagen kunnen dan alleen maar beter worden, toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten